Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výstava - VVČSKSU
Hověžáková, Ilona ; Janečková,, Zuzana (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Téma diplomové práce částečně vychází z mých osobních zkušeností, které jsem získala na pracovní stáži v instituci Galerii De Arte Sevando v Havaně, kde jsem měla možnost poznat nejen velká úskalí omezení galerijního provozu vlivem komunistické vlády, ale obecně také kubánskou kulturu a její náturu. První polovina diplomové práce obsahuje historická fakta, poukazující na výměnu československého a kubánského umění, která byla dříve běžnou součástí provozu státních institucí. Dělo se tak v Domě československé kultury v Havaně, jakož i v Domě kubánské kultury v Praze. Po pádu SSSR byly oba domy kultury uzavřeny a kulturně-umělecké vztahy se dodnes neobnovily. Práce dále popisuje nejen koncept, který vznikl ve spolupráci s kubánskou kurátorkou Yenisel Osuna Morales, ale také samotný popis realizace výstavy. Cílem diplomové práce je pokus o jistý dialog mezi dvěma zeměmi, Kubou a Českou republikou (dříve Československou), které si dnes mohou být v mnoha ohledech odlišné či dokonce odcizené. Jejich vztah však býval vřelý a mohl být také v mnoha ohledech inspirativní. Hlavním výstupem diplomové práce je vytvoření výstavního projektu, který se zaměřuje na téma cenzury nezávislé umělecké tvorby, její vliv na galerijní provoz a svobodný projev všech umělců na Kubě. Výběr kubánských umělců kurátorky Yenisel Osuna Morales spojuje téma plurikulturalismu, migrace a diaspory. Formou výměnné výstavy chci poukázat na již ukončené přátelské vztahy, které byly mezi Kubou a ČSSR dříve velmi aktivní. Utnutí těchto vztahů vlivem politických událostí nese velké nejen kulturní následky, obzvlášť na Kubě. Cílem výměnných výstav tedy bude nejen představit naše současné umění, výstavnictví i galerijní provoz Kubě, ale také prezentovat kubánské umění bez omezení zde v České republice.
VEŘEJNÝ MĚSTSKÝ PROSTOR – ZNOJMO – NÁBŘEŽÍ ŘEKY DYJE
Moggert, Monika ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Téma mé práce je diskutabilní pro města situovaná v blízkosti řek. Nábřeží jsou pěkným veřejným městským prostorem, který ve většině případů bohužel není tvořen pro lidi. Před počátkem celé této práce jsem se zabývala otázkou, která část města Znojma je opomenutá či přehlížená. Ano, město má dost zajímavých míst, které by zasloužily také novou tvář. Ve většině případů se jedná o brownfieldy. Na tyto problematické lokality však bylo zpracováno nespočet řešení. Proto jsem se chtěla vydat trochu jinou cestou a zkusit obnovit a zlepšit veřejný prostor v návaznosti na řeku Dyji. Pro své zadání jsem si vybrala lokalitu, která je spojnicí mezi velice významnými objekty, hradem a Louckým klášterem, i když spíše než s hradem, řeším návaznost s centrem volnočasových aktivit. Hrad je však v úzké souvislosti s tímto územím - přístupnost, výhledy na řeku ap. Dalším mým cílem je zlepšení napojení lokality na město, ať jeho centrální a nebo jižní část, a kraví horu. Tyto části by měly být zároveň vzájemně propojené.
Ekonomický vývoj vybraného podniku textilního průmyslu v souvislostech
HERCLÍKOVÁ, Pavla
Práce se zabývá historickým kontextem textilního průmyslu ve zvoleném regionu, a také ekonomickým vývojem a konkurenceschopností zvoleného podniku textilního průmyslu. Cílem práce je zjistit finanční situaci v této společnosti prostřednictvím finanční analýzy. Porovnat jednotlivé ukazatele poměrové analýzy jak s konkurenčními společnostmi, tak s průměrem v daném odvětví, díky čemuž je umožněno komplexnější vyhodnocení postavení vybraného podniku. Práce obsahuje několik navrhovaných řešení pro zlepšení finanční situace v monitorované společnosti.
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Jelínková, Hana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá budováním a formami spolupráce mezi rodinou, školou a třídní učitelkou na počátku školní docházky. Teoretická část popisuje rodinu a školu jako výchovně vzdělávací instituce, charakterizuje tyto pojmy z hlediska legislativního i očima odborníků v pedagogickém oboru. Dále je uveden historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou, které jsou charakterizovány ze dvou pohledů: vzdělávání a výchova s dominantním postavením učitele a výchova a vzdělávání demokratické, humanistické, orientované na dítě. To je v diplomové práci prezentováno hlavně programem "Začít spolu". Empirická část prezentuje akční výzkum autorky diplomové práce, který navrhuje strategie a možnosti spolupráce s rodiči v alternativní nabídce takových aktivit pro zapojení rodiny, ze kterých si rodiče mohou vybrat dle svých osobních možností. Tato nabídka je reflektována na základě standardů dokumentu "Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA". Dále je zde zkoumána možná platnost tvrzení, že pokud učitel iniciuje spolupráci s rodinou, tak se spolupráce rozvine.
Spolupráce rodiny a školy na počátku vzdělávání
Dušková, Tereza ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Název: Spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky Autor: Dušková, T. Vedoucí dipl. práce: Mgr. Kargerová, J., Ph.D. Diplomová práce je zaměřena na spolupráci rodiny a školy na počátku vzdělávání. Teoretická část se věnuje škole a rodině jako institucím, které mají nenahraditelné místo v životě každého dítěte. Nabízí pohled do minulosti, na tehdejší formy spolupráce a cíle, ke kterým byly formy směřovány v protikladu s dnešním chápáním dítěte a dětství. Zabývá se rokem 1989, jehož události ovlivňují nejen situaci politickou nebo ekonomickou, ale také pedagogickou. Dítě se stává středem zájmu nejen rodiny, ale především školy, která si stále více uvědomuje nutnost dobré komunikace a spolupráce právě s rodinou. Školství se inovuje, reformuje, vydávají se nové zákony a s nimi i školní vzdělávací programy, které spolupráci s rodinou považují za klíčovou ve výchovně-vzdělávacím procesu. Teoretická část je tedy uzavřena programem Začít spolu, jeho stručnou charakteristikou a ukázkou toho, jak spolupráce školy s rodinou může být ve školách konkrétně realizována. Empirická část mapuje situaci na běžné základní škole a škole pracující podle programu Začít spolu z hlediska spolupráce s rodinou. Porovnává jejich první a druhý stupeň a na základě třech dílčích cílu, mezi které patří srovnání třídních schůzek,...
Výstava - VVČSKSU
Hověžáková, Ilona ; Janečková,, Zuzana (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Téma diplomové práce částečně vychází z mých osobních zkušeností, které jsem získala na pracovní stáži v instituci Galerii De Arte Sevando v Havaně, kde jsem měla možnost poznat nejen velká úskalí omezení galerijního provozu vlivem komunistické vlády, ale obecně také kubánskou kulturu a její náturu. První polovina diplomové práce obsahuje historická fakta, poukazující na výměnu československého a kubánského umění, která byla dříve běžnou součástí provozu státních institucí. Dělo se tak v Domě československé kultury v Havaně, jakož i v Domě kubánské kultury v Praze. Po pádu SSSR byly oba domy kultury uzavřeny a kulturně-umělecké vztahy se dodnes neobnovily. Práce dále popisuje nejen koncept, který vznikl ve spolupráci s kubánskou kurátorkou Yenisel Osuna Morales, ale také samotný popis realizace výstavy. Cílem diplomové práce je pokus o jistý dialog mezi dvěma zeměmi, Kubou a Českou republikou (dříve Československou), které si dnes mohou být v mnoha ohledech odlišné či dokonce odcizené. Jejich vztah však býval vřelý a mohl být také v mnoha ohledech inspirativní. Hlavním výstupem diplomové práce je vytvoření výstavního projektu, který se zaměřuje na téma cenzury nezávislé umělecké tvorby, její vliv na galerijní provoz a svobodný projev všech umělců na Kubě. Výběr kubánských umělců kurátorky Yenisel Osuna Morales spojuje téma plurikulturalismu, migrace a diaspory. Formou výměnné výstavy chci poukázat na již ukončené přátelské vztahy, které byly mezi Kubou a ČSSR dříve velmi aktivní. Utnutí těchto vztahů vlivem politických událostí nese velké nejen kulturní následky, obzvlášť na Kubě. Cílem výměnných výstav tedy bude nejen představit naše současné umění, výstavnictví i galerijní provoz Kubě, ale také prezentovat kubánské umění bez omezení zde v České republice.
Spolupráce rodiny a školy na počátku vzdělávání
Dušková, Tereza ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Název: Spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky Autor: Dušková, T. Vedoucí dipl. práce: Mgr. Kargerová, J., Ph.D. Diplomová práce je zaměřena na spolupráci rodiny a školy na počátku vzdělávání. Teoretická část se věnuje škole a rodině jako institucím, které mají nenahraditelné místo v životě každého dítěte. Nabízí pohled do minulosti, na tehdejší formy spolupráce a cíle, ke kterým byly formy směřovány v protikladu s dnešním chápáním dítěte a dětství. Zabývá se rokem 1989, jehož události ovlivňují nejen situaci politickou nebo ekonomickou, ale také pedagogickou. Dítě se stává středem zájmu nejen rodiny, ale především školy, která si stále více uvědomuje nutnost dobré komunikace a spolupráce právě s rodinou. Školství se inovuje, reformuje, vydávají se nové zákony a s nimi i školní vzdělávací programy, které spolupráci s rodinou považují za klíčovou ve výchovně-vzdělávacím procesu. Teoretická část je tedy uzavřena programem Začít spolu, jeho stručnou charakteristikou a ukázkou toho, jak spolupráce školy s rodinou může být ve školách konkrétně realizována. Empirická část mapuje situaci na běžné základní škole a škole pracující podle programu Začít spolu z hlediska spolupráce s rodinou. Porovnává jejich první a druhý stupeň a na základě třech dílčích cílu, mezi které patří srovnání třídních schůzek,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.